پـیام های تجاری در این وبسایت

استاد خلیلی در جمع اعتصاب کنندگان: مردم افغانستان از پاکستان پاسخ می خواهد

فهرست

 

2013 February 20

معاون دوم رییس جمهور در جمع اعتصاب کنندگان، دولت پاکستان را مخاطب قرار داده و گفت: مردم افغانستان در رابطه با جنایاتی که در کویته صورت می گیرد، از دولت پاکستان پاسخ می خواهند.

استاد محمد کریم خلیلی، معاون دوم رییس جمهور امروز (۲ حوت) در دیدار با اعتصاب کنندگان در کابل، اظهار کرد: ” در جنایاتی که در کویته پاکستان صورت گرفته، سه هزار نفر قتل عام شده اند و این جنایات از جانب دنیا نیز محکوم شده است”.

آقای خلیلی خاطر نشان کرد: آقای کرزی و اعضای کابینه نیز این جنایات را محکوم نموده و صدایشان را بلند کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد که سفارت افغانستان در پاکستان با مقامات این کشور در این زمینه وارد گفتگو خواهند شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به قدرت سازمان استخبارات پاکستان افزود: ” چرا دولت پاکستان تاکنون نتوانسته عاملان این جنایات را دستگیر کند؟! مردم افغانستان پاسخ می خواهند”.

استاد خلیلی با بیان این که دولت پاکستان باید به صورت جدی با این مساله برخورد کند، تاکید نمود: امیدواریم که این اعتراض ها و اعتصاب ها نتیجه ای در بر داشته و “لشکر جنگوی” به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه سازمان ملل قرار گیرد.

کاظم واحدی، یکی از اعتصاب کنندگان با ابراز تشکر از حضور استاد محمد کریم خلیلی، معاون رییس جمهور و  استاد قربانعلی عرفانی، نماینده مردم در مجلس نمایندگان تصریح کرد: ما از سازمان ملل درخواست می کنیم که “لشکر جنگوی” را وارد لیست سیاه خود کند؛ اما بر اساس گفته های نماینده سازمان ملل که به دیدار ما آمده بود، این کار مستلزم درخواست یک دولت است.

وی تصریح نمود که درخواست بعدی اعتصاب کنندگان متوجه دولت افغانستان است و ما از دولت می خواهیم تا خواسته های مطرح شده را با سازمان ملل شریک کند.

آقای واحدی افزود: ”در صورتی که دولت و سازمان ملل به خواسته ما توجه نکنند، ما به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد”.

آقای استاد خلیلی در این زمینه وعده سپرد که وی خواسته اعتصاب کنندگان را به دولت خواهد رسانید و دولت افغانستان نیز وظایف خود را در قبال این جنایات انجام خواهد داد.

استاد قربانعلی عرفانی، وکیل مردم در مجلس نمایندگان نیز گفت: ” قتل هایی که در کویته صورت می گیرد، یک مساله قومی و نژادی نیست؛ بلکه مساله یک آرمان است و دولت پاکستان باید جلو این فاجعه را بگیرد”.

این در حالی است که گفته می شود عوامل استخبارات پاکستان، نقشی غیر مستقیم در حوادث اخیر این کشور داشته اند.

باید یادآور شد که اعتراضات و اعتصابات مشابهی در ولایت بامیان و نیز لندن پایتخت انگلستان تدویر یافته است.

زهرا یوسفی ــ کابل

 

 

صفحه نخست  

سفارت و کنسول  

اطـلاعــیه  

سـیاسـت  

مـقـالات  

عـلمی و فـرهـنگی  

عکس و ويديـو  

خـدمات تـلـفـن ارزان  

پیام های تـجاری شـما  

آرشـیو مـطالب  

ارسال مـطالب  

تـذکـر استفاده از سـايت  

در باره مـا  

ارتـباط با مـا  

پيــوند هـا